2015. 07. 05.

Making of Titan2



A második rész kapcsán megnézzük hogyan készül el egy oldal tervezés szakaszától odáig, amikor már nincs idő tovább dolgozni rajta. 








Első körben a forgatókönyv elolvasása után elkészül egy lapozható kis füzetecske, amiben eldől, mennyi képből hova is kerüljön majd, felosztom a szöveghalmot. Olyan, mintha forgatókönyvet írnál egy novellából. Ezután egyeztetés, kérések alapján változtatások, és készen is állunk a drafttal.

Következhet az adatgyűjtés.
 Prágában nem jártam még, csupán az ikonikus landmarkokat ismerem.  Mlyen tankokkal verték szét a prágai tavaszt? Milyen egyenruha volt a katonákon, tábornokokon az adott időben? 



Ha már elég adatom van, elkezdődik az oldalak véglegesítése

 Vázlat a második epizód első oldalához


Kemény ceruzával felvázolom az oldalt, puhával véglegesítem a vonalakat, majd 005-ös, 02-es, 05-ös filcekkel esem neki.



Szkennelés után kerülnek bele a végleges keretek, ez színezésnél nagy segítség utólag.





A digitális feldolgozás sokszor segít utólag is alakítani az összképen. A második oldalon például a terveken realisztikus méretű tornyok magasodnak, a végleges rajzon hatásvadászatból szörnyen magasra rajzoltam őket, hogy fenyegető hatása legyen és idegenül hasson







Digitalizálás után mégis visszavettem ebből, és valahol a kettő között állapodott meg a végleges verzió.



Szóval van egy digitalizált oldalunk feketén és fehéren, jöhetnek az alapszínek. Általában egy alapvető háttérárnyalattal kezdek, abból különítem el az előtér alakjainak színeit. 











Ezek után jönnek a fények és árnyékok, minden, amitől tere lesz a képeknek.





Az utolsó kör a csillanások, a füst és hasonló effektek.


Lényegében ennyi az egész, ez történik napi 10-12 órában minden nap és ez remek dolog!









Jövőhéten vasárnap jobban belemegyünk a technikai részletekbe, hogy legyen még miről írni :D 





Köszöntem a figyelmet!








1 megjegyzés: